Welkom

Quilts met een verhaal
Kijk ook op mijn site www.sandraskeus.nl

dinsdag 7 januari 2014

Bloemetjes maken

Binnenkort ga ik met een groepje vriendinnen een paar bloemetjes maken uit het boek: Fabled Flowers van Kumiko Sudo

Front Cover
 
Ze zijn allemaal leuk maar de een is meer bewerkelijker dan d'ander. Daarom heb ik er maar vast 1 uitgeprobeerd.
 
Wil je deze ook maken? kijk dan hieronder hoe ik het gedaan heb. En eigenlijk heel simpel!
 
Neem 2 lapjes van 10 x 10 cm in verschillende kleuren.
 
 
Leg ze op elkaar en stik ze rondom vast. Laat een stukje open om te keren.
 
 
Knip de hoekjes af en keer het lapje
 
 
Maak de opening dicht met een ik-en-jij steekje of wel een ladder steek. Neem iedere keer een stukje op van de bovenste kant en dan weer van de onderste kant. Trek voorzichtig aan anders gaat het rimpelen. Hecht af.
 
 
Vouw het lapje dubbel en knijp met je vingers in de vouw dan weet je wat het midden is. Zet hier met een potlood een streepje of een dikke stip.
 
 
Ik weet niet of je het kunt zien maar ik het een gebogen lijn getrokken van potloodstreepje naar potloodstreepje. Daarna een draad gepakt in de naald. Begin bij een middelpunt en rijg over de gebogen lijn naar het volgende middelpunt.
 
 
Trek aan en zet dit even vast met een dubbele steek. Ga dan gelijk door over de volgende gebogen lijn. En trek deze ook aan. Ook deze zet je even vast met 2 steekjes.
 
 
Als het goed is ziet het er nu zo uit. Druk het middelpunt naar achteren. Neem nu weer de naald en draad. Vouw de punten van de bloem naar binnen en zet deze even vast.
 
 
Dan ziet het er zo uit! Ook wel een bloemetje maar nog niet af!
Met de groene yoyo maker heb ik een gele yoyo gemaakt voor het hartje.
 
 
Heb je die niet, knip dan een rondje met een doorsnee van ong 8 cm. Rijg een draad in de rand en trek de draden aan. Duw de stof naar binnen en trek de draden strak aan. voilà je yoyo!
Zet de yoyo alleen in het midden vast met een dubbele draad.
 
 
En kijk dan heb je leuke bloemetjes voor een bloementuintje.

2 opmerkingen:

Alvast bedankt voor je reactie.....